Alimente pentru cresterea imunitatii

Blog - Post - 10 alimente care te ajută să îți crești imunitatea rapid

Top 10 alimente pentru stimularea imunităţii © Autor: Râșnoveanu Marina Sezonul rece este o perioadă destul de dificilă pentru organismul nostru.

helminths infections who helminths sunt ouă de vierme

Temperaturile scăzute cresc riscul îmbolnăvirilor sau al contractării unor infecţii periculoase. Tocmai de aceea, ar fi bine să optăm pentru câteva ajustări ale stilului de viaţă pentru a ne stimula imunitatea şi a face faţă acestor provocări de sezon.

8 Alimente care iti intaresc imunitatea toamna | Delimano

Exerciţiile fizice regulate, renunţarea la fumat, controlul tensiunii arteriale, odihna suficientă, dar şi o dietă alimentară adecvată sunt principalele măsuri pe care le putem lua.

Deşi studiile cu privire la efectele alimentaţiei asupra sistemului imunitar uman sunt încă la început, există anumite date care indică faptul că unele substanţe nutritive acţionează benefic asupra sistemului imunitar, crescându-ne rezistenţa în fața bolilor. De asemenea, o anume deficienţă ne poate face mult mai sensibili, slăbindu-ne imunitatea, aşa că monitorizarea stării de sănătate alături de o alimentaţie corespunzătoare sunt imperios necesare.

La început de sezon rece, este important să ne cunoaştem carenţele nutriţionale, pentru a le putea trata, dar şi să introducem în dieta zilnică mai multe alimente care au rolul de a stimula imunitatea.

Alimente care ajută la întărirea sistemului imunitar

Iată mai jos care sunt cele mai importante 10 astfel de alimente. Ţine minte, însă, alimente pentru cresterea imunitatii sistemul imunitar este legat atât de acest aspect, cât şi de altele, cum ar fi starea ta de sănătatea, prezenţa altor afecţiuni, vârsta etc. Stridiile Stridiile au un conţinut bogat în seleniu, crescând totodată şi producţia de citokine, proteine care sunt cunoscute pentru proprietăţile lor anti îmbolnăvire.

Dacă ai afecţiuni ale ficatului, diabet sau un sistem imunitar scăzut, fii atent la stridiile crude întrucât pot transmite Vibrio vulnificus, o bacterie care poate cauza îmbolnăviri severe, chiar deces. În prezent, un studiu aflat în desfăşurare doreşte să stabilească eficienţa asocierii seleniului cu vitamina E în prevenţia cancerului de prostată. Ceaiul verde O cană de ceai verde în fiecare dimineaţă ar putea reprezenta atât porţia de energie, cât şi o metodă eficientă prin care îţi poţi creşte imunitatea.

10 alimente care ne pot creşte imunitatea

Cu o cantitate foarte mare de polifenoli, antioxidanţi care luptă contra radicalilor liberi, L-teanină, un aminoacid care stimulează eliberarea compuşilor anti-imbolnavire din celulele T, ceaiul verde ne poate face mult mai rezistenţi.

Ba mai mult, dr. De-a lungul timpului, alte alimente pentru cresterea imunitatii au demonstrat efectele benefice ale ceaiului verde şi asupra unor tipuri de cancer, boala Parkinson sau Alzhemer, artrită reumatoidă etc. Usturoiul Alicina şi alte tiosulfinate din componenţa usturoiului sunt bogate în sulf, recunoscute pentru eficienţa lor contra îmbolnăvirilor şi infecţiilor.

ALIMENTE PENTRU O IMUNITATE PUTERNICA

Stimularea sistemului imunitar şi faptul că usturoiul luptă contra bacteriilor, virusurilor şi a ciupercilor au fost demonstrate momentan doar în teste de laborator, desfăşurate pe animale, însă cercetările avansează considerabil. În plus, o altă cercetare din a demonstrat o legătură importantă între consumul de usturoi şi ceapă un alt aliment bogat în tiosulfinate, sulfuri şi alţi compuşi de acest gen şi riscul scăzut de apariţie a anumitor tipuri de cancer.

Morcovii În sezonul rece, dar nu numai, ar trebui să nu îţi lipsească alimentele bogate în beta caroten.

Vezi galeria foto » Organismul nostru duce zilnic o luptă cu diferiţi agenţi patogeni, bacterieni, virali, parazitari, dar cel mai aprig adversar, care suprasolicită sistemul imunitar, pare să fie stresul. O alimentaţie echilibrată poate ajuta acest sistem să funcţioneze optim. Ba mai mult, poate proteja organismul de bolile sau infecţiile pe care le-ar putea contacta. E de preferat să avem un stil de viaţă echilibrat, o alimentaţie variată, bogată în fructe şi legume, un program regulat de mese şi un număr adecvat de ore de somn, precizează medicul nutriţionist Florin Ioan Bălănică. Iată care sunt alimentele ce contribuie la o bună funcţionare a sistemului imunitar.

Această provitamină se transformă în organism în vitamina A şi are efecte importante asupra stării noastre de sănătate: ne protejează împotriva radicalilor liberi, încetineşte procesul de îmbătrânire, creşte producţia de celule T şi NK, responsabile pentru apărarea organismului de îmbolnăviri repetate etc. De altfel, s-a descoperit că o deficienţă de beta caroten duce la o imunitate scăzută şi la un risc crescut de infecţii.

Cele mai bune alimente pentru imunitate

În afară de morcovi, surse importante de beta caroten mai sunt: uleiul de peşte, laptele, ouăle, dovleacul, broccoli, roşiile, pepenele, mango, caisele etc.

Somonul Cu toţii ştim cât de importanţi sunt acizii graşi Omega 3 pentru organism.

O dietă săracă în aceşti acizi graşi a fost deseori asociată cu inflamaţie cronică şi boli autoimune. În plus, somonul este o sursă importantă şi de vitamina D, o altă vitamină esenţială într-un sistem imunitar funcţional.

Pentru a-ţi ajuta organismul să lupte împotriva răcelilor şi îmbolnăvirilor de sezon, recomandat este să consumi peşte de cel puţin 2 ori pe săptămână. Broccoli Se pare că o anumită substanţă din broccoli, ca de altfel şi din celelalte legume crucifere, deţine cheia către un sistem imunitar puternic, indiferent de vârstă.

8 Alimente care iti intaresc imunitatea toamna

Cel puţin asta susţin specialiştii de la UCLA. Un alt studiu menţionat în ediţia online a Journal of Allergy and Clinical Immunology explică faptul că sulforafanul, o substanţă activă din broccoli activează un set de enzime din celulele sistemului imunitar, capabile apoi de a combate efectele dăunătoare ale îmbolnăvirii.

Spanacul Spanacul pare a avea toate atuurile pentru un aliment ce susţine considerabil sistemul imunitar.

hyperkeratosis papilloma ou vierme materii fecale

Bogat în vitaminele A, C, acid folic, magneziu, fier, dar şi în beta caroten, luteină şi zeaxentină, spanacul stimulează imunitatea şi ne ajută totodată impotriva altor alimente pentru cresterea imunitatii mai grave, cum ar fi bolile oculare, cardiace sau anumite tipuri de cancer.

Ciupercile Optează în special pentru ciuperci asiatice, cum ar fi reishi sau shiitake.

un nou remediu pentru viermi hpv en mujeres sintomas verrugas

Acestea sunt o sursă importantă de beta glucani, seleniu şi vitamina B2, substanţe atât de importante în susţinerea sistemului imunitar. Iaurtul Un studiu realizat la Universitatea din Viena, Austria a arătat că ml de iaurt este la fel de eficient pentru sistemul imunitar ca şi pastilele luate în acest scop.

Cel mai bine ar fi să optezi pentru iaurturi naturale, probiotice naturale, capabile de a stimula producţia de celulele albe.

cancer colon jeune adulte care comprimatele dizolvă helminți

De altfel, nu puţini sunt cei care cred că un sistem imunitar puternic este legat tocmai de sănătatea florei intestinale. Ovăzul Ca şi celelalte cereale bogate în beta-glucani, şi ovăzul imbunătăţeşte răspunsurile sistemului imunitar.

Redactia CSID Una dintre cele mai simple şi mai eficiente modalităţi de a proteja organismul de boli este de a consuma alimente şi băuturi care conţin substanţe care activează sistemul imunitar. Unii acizi graşi nesaturaţi au puterea de a creşte imunitatea atunci când sunt asociaţi cu o dieta echilibrata si aici am evidenţia Omega 3 şi Omega 6 a căror funcţie principală este reglementarea unor celule ale sistemului imunitar. Pentru asta trebuie sa introducem in dieta noastră cat mai multe seminte si nuci.

De aici derivă foarte multe alte efecte pozitive, de la reducerea colesterolului, până la o rezistenţă mai mare în fata bacteriilor, a fungilor, a virusurilor şi a paraziţilor. Studiile întreprinse au demonstrat că beta-glucanii acţionează ca agenţi imunomodulatori, ceea ce se traduce prin faptul că declanşează reacţii care ajută la echilibrarea sistemului imunitar.

Blog - Post - 10 alimente care te ajută să îți crești imunitatea rapid

Alte surse importante de beta glucani mai sunt şi orzul, secara, grâul, ciupercile shiitake etc. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă! Alte articole din aceeași secțiune:.

Ațiputeafiinteresat